söndag 21 oktober 2012

Trappsprint och Kettlebell Muscle

Stair sprint: 11 x 125 steps (30/90)

Sprinten kändes kanon idag igen och jag ökade på till 11 omgångar. Det var lite motigt att gå ut men kom snabbt igång.

Den internationella listan för Tactical Strength Challenge har kommit upp (äntligen!). Man har dock ändrat formeln för den totala poängen något då det har funnits en del klagomål på att pull-ups har haft en för stor övervikt i poängen. Helt rättvist blir det naturligtvis aldrig men detta är i alla fall ett försök att få en mer rättvis totalpoäng. På grund av detta kan man inte jämföra sig med förra årets poäng. Alla har gjort otroligt fina insatser, några syns så klart lite extra i respektive grupper! :)
TSC-resultatlista>>>

Ja, mina vänner. Imorgon börjar det. Det första av 36 Kettlebell Muscle-pass. Det verkar som alla är ordentligt taggade - Fredrik, Joakim, Malin, Sierra och Pedro. Patrik Jönsson var sugen ett tag men bestämde sig att satsa på ROTK-programmet som han vill fullfölja. Henrik Landhammar har sagt att han är med om jag endast iklädd mina snatchshorts gör en "bodybuildingposering före och efter programmet och visar muskeltillväxten". Det där vet han att jag aldrig kommer att göra så han smiter helt enkelt - mig lurar han inte! Jaja, det är han som missar tre månaders bra träning. :)

Nedan följer de av oss som bloggar:
Sierra de Goldsmith
Malin Kirjonen
Joakim Norman
Fredrik Högström

Det ska bli intressant att se vilka som tycker det här jobbigast (om man bortser från mig då). Man undrar ju också hur många som gjort detta program tre gånger utan pistolhot.

People are awesome-filmer har jag postat en del här genom åren och den här är snygg gjord. Bäst är killarna som byggt en jätteslangbella och blir så d-a glada när bollen hamnar i korgen! =D Fullskärm och hörlurar på - tror att en del av er känner igen musiken.... :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar