söndag 28 oktober 2012

Trappsprint och maghjul

Stair sprint: 8 x 125 steps (30/60)

Istället för att öka mängden sprintomgångar från förra veckans 11 så minskade jag idag vilotiden med en tredjedel - från 90 till 60 sekunder. Det var naturligtvis väldigt mycket jobbigare. Gjorde i alla fall 8 sprint så jag är nöjd.

Nya utmaningar är satta - en repetition med maghjul från stående position innan årsskiftet! Jag har gjort det några gånger för ett par år sen så jag har kanske lite försprång, men vem mer är på?

Jag gjorde en liten guide när det begav sig: Maghjulet del 1, Maghjulet del 2 och Maghjulet del 3.

Och så lite info till er Göteborgare som känner er sysslolösa söndag förmiddag klockan 11:00 - Sierra leder ett av två löppass som utgår från SportLife Örgryte, läs mer här>>>. Perfekt för IF:are som kan lassa i sig brunch efteråt. :)

Cool film från 1981:


THE WANDERER from Joel Fletcher on Vimeo.

2 kommentarer: