onsdag 5 juni 2013

OAPU [film]

Push-up: [10] x 2
One hand push-up, rubberband assistance: 1/1, 3/3 - 5, [3] x 4
Ab wheel, rubberband assistance: [5] x 3

Back squat, 40 kg: [10] x 5
Back squat, 60 kg: 8
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 90 kg: 3
Back squat, 100 kg: 4
Back squat, 110 kg: [4] x 5

Kände mig riktigt stark i squaten, 5x5 på 110 kg snart. Tänk om det kunde fortsätta i den här takten ett år. :)

Gjorde min första OAPU häromdan. Har tränat en gång i veckan under två månader med gummiband, inte överdrivet mycket så det får jag vara nöjd med. Vänstern hängde inte riktigt med, även om jag med nöd och näppe lyckades ta mig upp. Högern kändes däremot "tät" och stabil. Precis som med maghjulet verkar det som om metoden med gummiband ger snabb utdelning för mig, så jag fortsätter med det ett tag till. Vore kul att göra 5/5 obehindrat. Se film här för armhävning med gummiband >>>

Känns i alla fall skönt att vara ikapp Sierra. Jämlikhet är fint!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar