onsdag 12 juni 2013

Plågad

Back squat, 40 kg: [10] x2
Back squat, 60 kg: 8
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 4
Back squat, 110 kg: 2, 5

Push-up: [10] x3
One hand push-up, rubberband assistance: 1/1, 6/6, 5/5, 4/4
Hanging straight leg raises: [10] x 5

Var hos Peter Niemelä på Open idag för den där "sträckningen" från i fredags. Det har de senaste två dagarna blivit mycket bättre och efter besöket idag hos Peter, som frigjorde en hel del spänningar kring SI-leden, blev det ännu bättre. Det är som vanligt alltid lika smärtsamt hos Peter och jag skrek som en stucken gris. Sierra plågar mig en del numera också så jag har börjat vänja mig, men när han använde hela sin tyngd med sin armbåge mot sätesmuskulaturen under minst en minut hade jag fasen svårt att andas.

Tog det därför väldigt lugnt idag och skrotade det vanliga squat-upplägget.

Peter noterade även en annan sak. Höger axel har börjat rotera fram mer än vanligt (den roterar framåt redan pga av skolios), troligen beroende på för mycket överhandsgrepp i marklyft. Normalt växlar jag detta grepp mellan höger och vänster men denna vår har det blivit ovanligt mycket överhand på höger sida, i och med att jag lyft så tungt och då har favoritgreppet dominerat. Han ville därför att jag skulle komma tillbaka om två veckor igen.

Snyggt!

2 kommentarer:

  1. Hoppas dina problem försvinner!

    Det där med mixat grepp i marken är intressant. Gick själv länge och tänkte att det var skitsamma. Har börjat märka viss skillnad i mina axlar nu och insett att det inte alls är skitsamma. Ooooops. Tur att man fortsätter lära! :)

    Mkt elegant video, btw.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har länge bytt fram och tillbaka men kört en hel del vanligt grepp under uppvärmning för att stärka greppet i vår. Nu ska jag köra så mycket underhandsgrepp på högersidan jag kan!

      Radera