söndag 5 oktober 2008

Höströj och snatch

Igår höströjdes det på landet och jag antog mig uppgiften att röja sly. Då det inte hade röjts på 4-5 år så var det ganska stora buskar som skulle väck och det blev rätt slitigt. Det hade dessutom regnat så jag blev naturligtvis dyngsur.

Blöt och trött i armar och rygg tog jag mig an lite snatch med 24-kilos klotet efteråt som jag hade med mig. På grund av omständigheterna blev det ganska magert pass. Det blev även ett mindre pass med ringar.

Swing, one arm, 24 kg: 10/10, 10/10
Snatch, 24 kg: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5, 10/10, 10/10, 10/10 (90 reps, 2160 kg)

Pull-ups: 6, 8, 6; Med false grip: 3, 3, 3
Dips: 6, 8, 8

Började med en liten snatch-stege då jag inte hade någon 16-kilos att värma upp med. Det var ett rätt segt pass, var trött innan jag ens började. Körde utan handledsbindor vilket går bättre och bättre.

Man tappar mycket av styrkan med false grip i ringarna. Känner mig inte så där jättenära en muscle-up precis men det löser väl sig sinom tid.

Nedan en intressant halvtimmesintervju med Steve Cotter där han avhandlar sin karriär, kettlebellsträning och synsätt på livet som träningsinstruktör.

Del 1.
Del 2.
Del 3.
Del 4.



1 kommentar:

  1. Det var en intressant intervju med Cotter. Han sa många kloka saker.

    SvaraRadera