måndag 27 oktober 2008

Snatch-test med 16 kg

Hade egentligen tänkt ha en vilodag från träning idag men när Tommy lade ut sitt resultat av det nya snatch-testet så blev man ju både lite spak och samtidigt inspirerad; 150 snatch på 5 minuter med 24 kg är ju i en annan liga för att uttrycka sig lite diplomatiskt.

Men så blev jag nyfiken på vad man får för resultat om man sänker vikten till 16 kg och jag var därför tvungen att bryta min träningsfria dag.

Snatchtest 5 min, 16 kg: 10/10/10/10/10/10/10/10/10/10/10/10/1
Tot: 121 reps på 5 min.

Faktum var att jag inte var speciellt trött efteråt. Dessutom var det först på tredje omgången som jag fattade att jag inte kunde skruva ned vikten då detta tog för lång tid. Nästa gång så borde jag nog kunna klara 130-140 om jag går ut lite hårdare från början. Nackdelen med att köra snabbt är att det blir lättare att slarva med lockouten, måste tänka på det nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Snyggt jobb! Var det inte grymt jobbigt för konditionen?

    SvaraRadera
  2. Faktiskt inte, tänkte därför att jag kan gå ut hårdare nästa gång utan att tappa för mycket i slutet.

    Tror det är bra att testa hur det är att köra snabbt ibland med lägre vikt, som ett slags förberedande inför framtiden med 24 kg (....och uppåt *host*)

    SvaraRadera
  3. Tackar för det!

    Det var inget dåligt resultat du fick till. Vad man måste tänka på är att 5 min är en relativt kort tid och man har inte all tid i världen på sig att vila och inte heller att köra GS mjuka nedgångar osv.

    Det är bara att köra så hårt det går ;)

    Snyggt Jobbat!!

    SvaraRadera
  4. Tack själv!

    Ja, det slog mig efter halva vägen när jag insåg att det gått över 2 minuter....

    Men jag skall gå ut stenhårt nästa gång, för att sedan öka.

    ;)

    SvaraRadera