söndag 19 oktober 2008

Nytt snatchtest hos RKC!


Oopsidaisy, som man brukar säga. Det numera klassiska snatchtestet vid RKC-certifieringarna har förändrats. I ett inlägg på Dragon doors forum deklarerar Pavel Tsatsouline vad som gäller framöver. Gå in på inlägget New RKC snatch test.

Tydligen skall jag (84 kg) göra 80 snatch på 5 minuter med obegränsade armbyten. Innan gällde 64 snatch under 10 minuter med ett armbyte. Det känns som om mer fokus ligger på kondition och intensitet nu. Någon kommentar om detta någon?

Själv gjorde jag 66 snatch på 6 minuter sist så det verkar kanske inte helt omöjligt att nå 80 på en minut kortare tid.

4 kommentarer:

  1. Oj oj oj då får jag lägga på ett kol och köra mer cardio.
    66 snatch på 6min då är du på rätt väg, ska se hur många jag klarar (tror inte jag klarar 66 på 6min än)
    kör på
    MVH Jocke

    SvaraRadera
  2. Faktum är att jag tror att den här varianten passar mig bättre. Kör hårt du med!

    SvaraRadera
  3. Nu känns det som man har hamnat rätt. Riktigt sunt. Kolla in det upplägg för periodisering (Vasily Ginkos) som finns på sidan så kommer snatcharna sitta som handen i handsken

    SvaraRadera