tisdag 28 oktober 2008

Snatchtest 16 kg igen

Var på G och var tvungen att köra snatchtesten på 16 kg idag igen, har funderat på det återkommande hela dan.

Snatchtest 5 min, 16 kg: 12/11/12/10/10/10/10/11/10/10/10/10/4
Tot: 130 reps på 5 min.

Jerk, one-arm, 24 kg: 5/5, 7/7, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10

Swing, 24 kg, one-arm: 15/15
Swing, 32 kg, one-arm: 10/10, 10/10, 10/10

Idag började jag från början att snatcha utan GS-skruv från start och inte som igår. Överhuvudtaget körde jag på från början, så fort att jag inte ens lyckades räkna till tio vissa gånger ;). Det blir faktiskt väldigt annorlunda när man kör så här snabbt. Om man struntar i att tänka på utlåsningen (lockouten) så går det ännu fortare men jag kunde konstatera att det var sällan jag misslyckades med detta när jag kollade på filmen efteråt. Med utlåsning är det svårt att köra snabbt hur som helst, men det kanske är en teknik som kommer efter hand.

Genom detta fick jag lite perspektiv på hur mycket 150 snatchar på 5 minuter med 24 kg är. Det är galet fort, Tommy! Hur bär du dig åt? Vet någon vad rekordet oavsett vikt är?

Jerks tog jag det ganska lugnt med, det är väl inte så mycket att orda om egentligen. Det var ett tag sedan jag svingade med 32 kg, idag var det tydligen dags igen.

Jag har förövrigt också lagt av helt med skydd av olika slag för handlederna (bindor etc). Det tog ett tag att vänja sig av och nu känns skönt att slippa sätta på sig dem varje gång.


5 kommentarer:

  1. Du kommer med nya saker som jag måste testa hela tiden :)Att snatcha med 16kg ibland kan nog vara bra inför 24kg testet ska nog ta efter och köra det ibland

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Skall bli intressant att se hur det går för dig, jag fattar inte hur man kan hålla den takten (30 snatch/min) rent tekniskt.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Tjena Liljeros,
    Har en bekant som enligt uppgift kör 275 snatch på 10 min. Jag vet att det låter galet men jag tror det kan stämma. Mummlades något om att han skulle ha någon uppvisning på fitnessfestivalen i dec (luciapokalen).
    Missförstå mig inte, det är inte jag.
    Ha det bäst Mats

    SvaraRadera
  5. Det där är starkt jobbat, verkligen!

    Hur går det för dig själv?

    SvaraRadera