onsdag 8 juli 2009

VO2-max och nytt PR


Senast jag körde ett riktigt VO2-max protokoll var 2 april. Körde i och för sig ett pass strax efter RKC-certifieringen men tog det rätt lugnt då. Tre månader utan riktig ordentlig högintensiv träning borde ju märkas av tycker man.

VO2-max:
Snatch, 20 kg: [6 reps per 15 sek / rest 15 sek] x 80
Total: 480 reps, 9.600 kg; 40 min.

Rätt förvånad att det gick så bra. Stod utomhus på en parkeringplats utanför där jag bor. Det var perfekt väder med lite lagom bris som svalkade då och då. Hade 30 minuter som mål (gammalt PR) men kände att jag inte hade några problem att köra 10 minuter till. Händer höll dessutom fint. Nästan 10 ton på 40 minuter - det börjar likna nåt! Nu är det dags att antingen öka på hastigheten (7 reps per 15 sek) eller byta upp sig till 24 kg. Det blir nog det förstnämnda.

Efteråt känner man sig rätt urblåst och önskade att någon kunde bära hem både mig och klot.

No chalk - no blisters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar