torsdag 15 juli 2010

Press fail

Bottom up press, 16 kg: [1/1x3] x 2
Bottom up press, 20 kg: [1/1x3] x 2
Bottom up press, 24 kg: [1/1] x 2
Clean & press, 24 kg: 3/3
Clean & press, 28 kg: 1/1, 2/2, 3/3
Clean & press, 32 kg: 1/1, 2/2, fail/3
Clean & press, 36 kg: -/fail, -/1 (?)
Push press, 40 kg: [1/1] x 3

Ville göra en sakta progression med vikterna idag och började med BUP:ar. Jag har lite svårt att hitta punkten där jag är som starkast i pressen, jag behöver ganska ordentlig med "uppvärmning" av nervsystemet och jag har det lite trixigt att finna rätt tillfälle att utföra maxpressen. I stegarna gör jag bäst ifrån mig i andra och tredje stegen men frågan är när jag skall testa på 36:an...

Nåväl, dagens övningar medförde ett fail på första trean med 32 kg vänster. För en vecka sedan gjorde jag tre 4-stegar så det blev ju inte så muntert när jag inte ens lyckades med tre reps. Konstigt, jag kände mig stark idag. Gjorde därför ett försök med 36 kg som också gick åt skogen vid första försöket. Andra försöket gick den upp men jag är rätt säker att jag gjorde ett litet, litet skjut med knäna, svårt att låta bli när man vill få upp den. Med vänstern vågade jag inte och det är egentligen ingen idé heller, den pressar ju knappt 32 kg. Men okej, starkare har jag ju blivit under de här 2,5 månaderna.

Fortsatte sedan med 40-kilos stötpressar och det kändes väl ungefär så tungt att jag tror att jag pressar den strikt om kanske 1-2 år med hård och kontinuerlig träning. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar