onsdag 14 juli 2010

Pullups, pistoler och TRX

Tactical pull-up: 3, 3
Tactical pull-up, 16 kg: [1, 2] x 5 (total: 15 pull-ups)
Tactical pull-up, 20 kg: 1
Tactical pull-up, 24 kg: fail, fail
Pistol, barefoot: 1/1, 3/3, 3/3
Pistol, barefoot, weighted, 8kg: 6/6, 5/5

Se, där. Klarade pullups med 20 kg, nytt PR. Ordningen ovan stämmer inte riktigt då jag gjorde de tunga pullupsen efter några set pistols för att låta överkroppen vila. Failade med 24:an, svårt att veta hur många centimeter som är kvar. Skall försöka filma nästa gång.

Vågade mig på att köra pistols utan motvikt idag och det gick för en gång skull bra. Att köra med motvikt hjälper tydligen till att göra det utan motvikt vilket antagligen tränar upp balansen i sidled.

Dagens överraskning är att DragonDoor har slagit ihop kettlebellträning med TRX. Kan väl lugnt erkänna att jag blev lite förvånad. Har sett TRX - eller liknande system där man använder två remmar i kroppsviktsträning - som ett mycket bra hjälpmedel och ett första steg i kroppsviktsträning, men att merga RKC Kettlebell med TRX kunde jag däremot inte i min vildaste fantasi ens gissa. Men det är alltid lika kul att bli förvånad - på riktigt. Uttalar mig mer när jag sett hela DVD:n. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar