fredag 30 juli 2010

Snatch och Hostel

Förvånansvärd fräsch i kroppen efter jerksen igår.

Snatch, 16 kg:
5/5, 5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch test, 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10+10/10+10/10
Total: 100 (time: 4:25)
Double snatch, 2x20 kg: 5, 5
Double snatch, 2x24 kg: 2, 3, 2
Double snatch, 2x20 kg: 5, 5

Lite högre kadens än de senaste gångerna i snatchtestet. Kan vara bra att kunna "känna" vilken kadens man har och inte bara efter klockan. Körde ingen uppvärmning men det gick bra ändå. Irriterande att inte hitta ett samband eller röd tråd när jag havererar och inte.

Goddammit, vad tungt det är att dubbelsnatcha med 24:or. Minns när jag gjorde ett par försök på RKC förra våren och det gick väl kanske lite bättre nu, men det är ganska tungt när man skall fånga upp 48 kilo! Lika bra att förbereda sig lite på detta utifall att, man vet aldrig vad de hittar på nere Ungern.

På tal om Ungern så berättade jag om upplägget om RKC II för en kompis - att vi skall inhysas på en före detta kommunistisk militärförläggning utanför Budapest etc. Han tittade allvarligt på mig och sa bestämt på sin brutna finska: "David, David.... Har du inte sett Hostel...? Åk inte... åk inte...". Det där har fastnat på nåt sätt och tror nog att det är den roligaste spontana associationen någon har talat om för mig på länge. Ni som inte sett filmen Hostel så handlar den om ett varandrarhem i Slovakien som har lite andra verksamheter i källaren än av hostel-karaktär.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jepp, jag har sett den :) . Höjdarrulle ;) .

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev positivt överraskad! :)

    SvaraRadera