måndag 8 november 2010

Marklyft

Indian club drills: #1-5
Deadlift:
5x60 kg
5x80 kg
5x110 kg
5x125 kg
5x115 kg
[5x105 kg] x 10 (45 sec. rest) → 5.250 kg in 10 minutes
Total: 7.700 kg
Indian club drills: #1-5
Stretch

Ökade på med fem kilo och det var inga problem. Känner mig väldigt stabil i marklyften, konstigt då jag inte kört den på flera månader. Vet inte vad som kan ha stärkt mig - alla dubbla cleans och swingar kanske? Eller så har min ökade rörlighet i hamstring och höft gjort susen även för styrkan. Eller en kombination av allt. Har lust att lägga på fem kilo till nästa gång men då måste jag köpa mer vikter, de tog nämligen slut idag. Trevligt problem iofs.

3 kommentarer:

  1. Gött o höra!
    Glöm inte att du kan trä på kettlebells på stången :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Öh, det blir så vingligt... :)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Mer vikter är ju inget problem. Jag har prövat hänga på kb som Sam nämnde, inte vidare stabilt :)

    SvaraRadera