lördag 27 november 2010

Get-up och tunga clean & jerk

Indian club drills: #1-5
Get-up, 16 kg: 1/1
Get-up, 20 kg: 1/1
Get-up, 24 kg: 1/1 x 5
Clean & jerk, double, 2x20: 5
Clean & jerk, double, 2x24: 2, 4
Clean & jerk, double, 2x28: 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1
Clean & jerk, double, 2x20: 8, 8
Total, c&j: 2.000 kg
Stretch & stability ball

Jobbar med min getup för att få den bättre men jag har problem med min vänstra axelposition och positionen med handen mot golvet. Det blir aldrig helt korrekt vilket ställe jag än placerar den.

Körde min vanliga volym i long cycle idag men med lite tyngre och varierande vikter. Kände mig stark redan när jag vaknade och ville köra dubbla 28:or igen och det blev en lite pyramid. Vart sugen på dubbla 32:or men jag sansade mig. De är nästan otroligt vad lätta två 20-kilos kan kännas efter några rundor med dubbla 28:or! :)

Ikväll är vi några som skall se Tommy Bloms MMA-fight ikväll på Lisebergshallen i Göteborg. Hans opponent - Pavel(!) Pimenov - är Sambo-utövare vilket skall bli intressant att kolla på. Tummarna hålls så klart på Tommy Blom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar