onsdag 9 februari 2011

Deadlift och filmat PR

Indian club drills: #1-5
Deadlift:
10x60 kg
10x80 kg
5x100 kg
5x120 kg
1x140 kg
1x150 kg
1x155 kg (PR)
Stretch

Hoppade över det sedvanliga marklyftpasset och körde tungt. I slutet av mars förra året lyfte jag 150 kg vilket var PR (post diskbråck, annars ligger det på 190 kg). Idag lyfte jag 155 och får vara nöjd med det efter tre veckors uppehåll och en sträckning i ryggen sen i lördags. Lyftet kändes bra och det drog fantastisk i hamstrings. Filmade:

7 kommentarer:

  1. Grymt. Marklyft är det jag saknar mest när jag som nu har uppehåll från styrketräningen.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det är en fantastisk övning!

    SvaraRadera
  3. Gud vad du är stark, det var för tusan tre stycken av mig =)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja men jag borde nog fixa min dubbla kroppsvikt (190 kg) innan jag själv kallar mig stark... ;)

    SvaraRadera
  5. Tjänare, hur räknar jag...? 170 kg menar jag såklart!

    SvaraRadera
  6. Ässshh satsa på 190 det är manligare ;)

    ser bra ut och greppet håller.
    Ses i morgon.

    SvaraRadera