torsdag 17 februari 2011

Windmill, bentpress och balansboll

Indian club drills: #1-5
Windmill, 16 kg: 6/6
Windmill, 20 kg: 6/6
Windmill, 24 kg: 6/6
Windmill, 28 kg: 6/6
Bent press, 20 kg: 1/1, 3/3
Bent press, 24 kg: 3/3
Bent press, 28 kg: 1/1
Stretch

Windmillen kändes solid idag. Nådde golvet med knytnävarna på bägge sidor, även med 28 kg. Har nog aldrig gjort sex repetitioner med 28:an heller för den delen. Bentpressen på 28:an kändes däremot inte så solid så jag stoppade där

Det är är ganska vanligt att skratta åt balans- och bosubollar i vissa träningskretsar, själv brukar jag hålla en ganska neutral attityd då jag använder just balansboll då och då. Skrev förövrigt om balansbollar och funktionell träning för ett tag sen. Men när jag ser filmen nedan har i alla fall jag lätt att hålla mig för skratt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar