torsdag 26 maj 2011

Light och freerunning-film

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16 kg & 2x20 kg

Kettlebell Muscle (modified)
Week 3 - Day 2 (Light)
6 sets of (with 2x20 kg & 90 sec. rest):
  • Swing x 5
  • Snatch x 5
  • See-saw press x 5
Volume: 3.600 kg in 11.45 min
Density: 306 kg/min (330, 327, 319, 339)

Stretch

Ökade på ett set och körde enligt programmet. Tre set ger en del mjölksyra i axlarna men det gick bra. Missade kolla tiden när jag var klar så jag är inte helt säker vilken tid det slutade på och den är kanske inte helt riktig, densiteten minskade ju något. Tiden är ju inte så där jätteviktig men det är kul att hålla lite koll från gång till gång. På lördag är det tung dag och kommer då att dela av komplexet med vila emellan.

Kan ju tillägga att det är rätt skönt att inte faila vareviga gång vilket jag har gjort mer eller mindre 2-3 gånger i veckan i en och en halv månad. Det är ju inte så motiverande, om man säger så!

Astmasprayen funkar riktigt bra förövrigt. Har inte fått någon ansträngningsastma efteråt sedan jag började med den.

Cool freerunning-film med FiveFingers...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar