tisdag 17 maj 2011

Medium och bra program om barfotalöpning

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16 kg

Kettlebell Muscle
Week 2 - Day 1 (Medium)
5 sets of (with 2x20 kg & 120 s. rest):
  • Double high pull x 5
  • Double snatch x 5
  • Double press x 5
  • Front squat x 5
Volume: 4.000 kg in 13.30 min
Density: 296 kg/min (298, 287, 334, 291, 295)

Stretch

Jag fixade det idag men sista pressen var precis så att jag inte stötte upp den. Trodde att det tog längre tid men det skiljde bara på fem sekunder sen sist. Axlarna är verkligen min svaga punkt, förutom andningen.

Har haft vansinnigt ont i vaderna i dag sedan söndagens löpning, speciellt i högra. Faktiskt så illa att jag haltade.

En läsare här, Rikard, tipsade om onsdagens Kropp & Själ på P1 där man hade ett långt reportage om barfotalöpning. Flera åsikter blev ventilerade i programmet, både de som förespråkar barfotalöpning och de som är lite mer skeptiska, vilket jag tycker är viktigt i sammanhanget. Återigen lyfte man fram att det för många inte handlar om att vänja sig genom någravändor på en gräsmatta utan att det kan ta flera år med långsam progression. Direktlänk till radioinslaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar