lördag 1 oktober 2011

Pressar, fettskatt och seniorträning

Indian club drills: #1-5
Clean & press, 16 kg: 1/1, 2/2, 3/3
Clean & press, 20 kg: 2/2, 3/3
Clean & press, 24 kg: 1/1, 2/2, 3/3
Press, 28 kg: [1/1] ... [6/6] ... [1/1] (Tot: 36/36)
Stretch

Ökade på ett set. Pyramidprincipen känns riktigt bra, lite trött på stegar nämligen. Jag tycker också att jag får bättre press när jag inte cleanar mellan pressarna. Tror detta är högst individuellt men jag har lite problem att switcha mellan en ballistisk övning (clean) och en grind (press) framåt tillbaka och har svårt att finna den rätta anspänningen och stabiliteten varje gång.

Jag har nämnt det förut men jag har definitivt blivit jämstarkare mellan höger och vänster sida i pressen, vänstern var alltid hopplöst efter förr. Indian clubs eller bättre hållning är frågan. Kanske både och.

Ingen kan väl missat det häpnadsväckande i att Danmark har infört fettskatt på allt livsmedel som innehåller mer än 2,4% mättat fett. Henrik Ennarts krönika i SvD var väl en ganska bra analys av det hela.

Mer seniorträning...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar