fredag 7 oktober 2011

Pull-up med beast

Pull-up, reverse: [3] x 3
Pull-up, reverse grip, +10 kg: 3
Pull-up, reverse grip, +20 kg: 3
Pull-up, reverse grip, +30 kg: 1
Pull-up, reverse grip, +40 kg: 1
Pull-up, reverse grip, +48 kg: 1 (PR)
Handstanding, wall support: 60 s, 40 s, 30 s
Deadlift, 100 kg: [5] x 2
Deadlift, 120 kg: [5] x 2
Snatch, double, 2x20 kg: 3, 4, 5
Snatch, double, 2x24 kg: 2, 4, 4

Lite av varje idag. Lastade på 48 kg i pull-up och det gick bra. Har gjort det förr men aldrig med kontakt med halsen mot stången så det räknas som PR. Bra att styrkan hänger med fastän man mest hållit på med högrepetitivt det senaste. Film nedan.

Handstående i en minut var riktigt jobbigt, landade i en hög efteråt.

Funderade på dubbla 28:or i snatchen ett tag men det kändes inte helt under kontroll så jag stod över. Moget.


6 kommentarer:

  1. Snyggt PR!

    /Landhammar

    SvaraRadera
  2. Tack där, jag hör troligen till den puller-typen Pavels typkategorisering; "puller" och "pusher".

    SvaraRadera
  3. Imponerande! :)

    Blev lite förvirrad däremot när du skriver pull up och syftat på den svenska, medan RKC skriver pull up och menar den amerikanska tolkningen. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag kör min egen definition och kallar allt där jag drar mig upp för "pull-up". I tactical pull-up har vänt handflatorna bort sig då det är en övning för att så småningom göra en muscle-up (och då är svårt att ha omvänt grepp). När jag vänder handflatorna mot mig skriver jag ibland "reverse" för att förtydliga. Jag brukar även lägga till om jag kör mot hals/struphuvud eller ända ned till bröstet. Själv tycker jag att "Tactical" egentligen ska gå hela vägen till bröstet.

    SvaraRadera