söndag 13 maj 2012

PR i Get-up! [film]

Warm up, random
Get-up, 24 kg: 1/1
Get-up, 28 kg: 1/1
Get-up, 32 kg: 1/1
Get-up, 36 kg: 1/1
Get-up, 40 kg: 1/1 (PR)
Running, VFF: 2,5 km

Blev lite inspirerad när Malin Kirjonen i fredags PR:ade 32 kg i get-up (strålande bra!) och taggades att för en gång skull göra ett seriöst försök på 40 kg. Get-up är inte min starkaste sida även om det heller inte är den svagaste, men jag tycker nog att jag borde klara att få upp en bulldog nu när jag snatchar med 32 kg. Men går det för länge med sånt här så sätter man upp mentala spärrar och f*ck för mentala spärrar!

Nu är i alla fall spärren uppbruten och kastad åt sidan, bara två kilo från halva kroppsvikten avklarad. Det finns en del övrigt att önska i filmen nedan, så som höftrörlighet och position med högerhanden när jag går ner med klotet i vänster hand etc, men sånt får man tåla i ett PR. Tycker det ser ganska okej ut ändå. Men vi får se vad YouTube-experterna säger... ;)

På tal om snatch med 32 kg. Både Stina Albihn och Sierra De Goldsmith har i dagarna börjat att snatcha med 20 kg vilket faktisk är ungefär samma förhållande mellan klotvikt och kroppsvikt som när jag kör med 32 kg. Är det inte fantastiskt så säg! Kanske är det dags att införa en Women's Elite Division i TSC...?

5 kommentarer:

  1. Det där var ju skitsnyggt David. Grymt bra. Fusktränat bänkpress eller ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Hmmm.... det är sant, jag har kört bänkpress det senaste, det måste vara det!

    SvaraRadera