tisdag 15 maj 2012

Löpning, progression och japaner

Running, VFF: 2,7 km
Stair sprint: x6 (90 sec rest)

För snart fyra år sen köpte jag mina första FiveFingers och sedan dess har jag sprungit i dem. Under vinterhalvåret blir det inte många pass men man kan väl ändå säga att jag snart är inne på min femte säsong. Jag har omöjligt kunnat springa mer än en gång i veckan då träningsvärken i vaderna suttit kvar i mellan 4-6 dagar, ibland har jag knappt kunnat gå dagen efter. Man kan fråga sig varför man fortsätter att envisas men jag är naiv nog att tro att jag ska få betalt för trägen nån dag.

Detta är första säsongen som jag faktiskt INTE har träningsvärk i flera dagar efter ett löppass på 2,5 km. Och det är ju kors i taket! Att därför, som idag, springa två dagar efter löppasset innan fanns ju inte på kartan förra året. Nåväl, vi får se hur det känns imorgon. Känns det bra kan man slänga in både två och tre kortare löppass i veckan.

Avslutade med en trappsprint fyra gånger (se här vilka trappor).


Ett skogille som även killar gillar

Japaner från 1904:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar