Visar inlägg med etikett handstående. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett handstående. Visa alla inlägg

fredag 14 oktober 2011

Pull-up, front och handstående

0 kommentarer
Indian club drills: #1-5
Pull-up, reverse grip: [5] x 2
Pull-up, reverse grip +20 kg: 3, 5
Pull-up, reverse grip +30 kg: [3] x 5
Pull-up, one-arm, assisted: [3] x 3
Front squat, 2x20 kg: 5
Front squat, 2x24 kg: 5
Front squat, 2x28 kg: 5
Front squat, 2x32 kg: 5
Front squat, 2x36 kg: 1
Handstand, wall support: 30 s, 20 s, 20 s

Synkront:

söndag 15 mars 2009

Pistoler med mera

2 kommentarer

10 pistoler med höger ben och 6 med vänster är nytt PR. Vänsterbenets begränsningar tror jag beror mest på balansen som inte riktigt hänger med. Höger ben kändes dock riktigt bra. Utföres inte barfota utan med Adidas Spezial med ganska tunn sula.

Har då och då försökt mig på handstående, mot vägg och med hjälp. Inte lätt, det skall gudarna veta. Men det är bara att öva.

Testade även Burpee-Thrusters med skivstång idag. Tyvärr har mitt gym inga stora plattor med 10 kg så viktlåset slår i golvet så jag fick ta två 15-kilosplattor vilket ger 50 kg totalt. För tungt. Det är en sjukt jobbig övning och jag lysckades bara göra fyra reps med 50 kg första gången. Jag får ta skolstängerna nästa gång. Burpee-Thrusters med skivstång: