Sprint-8 på asfalt (vanliga löpaskor) och sedvanlig hopp upp för trappa på ett ben (2 x 25 per ben). Testade att hoppa dubbla trappsteg i två av avsatserna (en för varje ben) och det funkade fint, dock märker mer tydligt skillnaden mellan höger och vänster. Målet är 25 dubbla trappstegshopp per ben utan vila. Där är jag snart och tänker på skillnaden när jag började med detta i våras och när jag fick vila vänsterbenet 1-2 gånger i varje avsats förutom mellan avsatserna. En del hänger förståss också på konditionen som förbättras varje vecka.
Visar inlägg med etikett sprint-8. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sprint-8. Visa alla inlägg
söndag 28 september 2008
Sprint-8 och plyometrics
Sprint-8 på asfalt (vanliga löpaskor) och sedvanlig hopp upp för trappa på ett ben (2 x 25 per ben). Testade att hoppa dubbla trappsteg i två av avsatserna (en för varje ben) och det funkade fint, dock märker mer tydligt skillnaden mellan höger och vänster. Målet är 25 dubbla trappstegshopp per ben utan vila. Där är jag snart och tänker på skillnaden när jag började med detta i våras och när jag fick vila vänsterbenet 1-2 gånger i varje avsats förutom mellan avsatserna. En del hänger förståss också på konditionen som förbättras varje vecka.
Etiketter:
plyometrics,
sprint,
sprint-8
söndag 27 juli 2008
Plyometrics och filosofiska spörsmål
Idag körde jag sprint och det är faktiskt en förbannad bra känsla när man märker att benet kan skjuta ifrån ordentligt. Det märks inte bara när jag sprintar utan även när jag joggar eller bara är ute och går. Benet har blivit markant bättre sista tiden.
Jag avslutade med att hoppa upp för trapporna på ett ben. En medelålders kvinna satt på en balkong på första våningen med ett vinglas i ena handen och just när jag flåsande tog en andhämtning mellan avsatserna utbrast hon:
- Varför gör du på det viset?
Jag funderade ett par sekunder och insåg att frågan egentligen var både komplex och ganska svår att svara på.
- Det där var en ganska djup fråga... svarade jag.
- Ja, visst var den djup, kontrade hon.
Man skall välja sina krig.
Läs även andra bloggares åsikter om sprint-8, plyometrics, nervskada, diskbråck, förbättring, träning, komplexa frågeställningar
Jag avslutade med att hoppa upp för trapporna på ett ben. En medelålders kvinna satt på en balkong på första våningen med ett vinglas i ena handen och just när jag flåsande tog en andhämtning mellan avsatserna utbrast hon:
- Varför gör du på det viset?
Jag funderade ett par sekunder och insåg att frågan egentligen var både komplex och ganska svår att svara på.
- Det där var en ganska djup fråga... svarade jag.
- Ja, visst var den djup, kontrade hon.
Man skall välja sina krig.
Läs även andra bloggares åsikter om sprint-8, plyometrics, nervskada, diskbråck, förbättring, träning, komplexa frågeställningar
Etiketter:
diskbråck,
förbättring,
komplexa frågeställningar,
nervskada,
plyometrics,
sprint-8,
träning
söndag 13 juli 2008
Sprint-8 och swings
Sprint-8 ute i parken, sedan hopp med ett ben uppför trapporna. Lite färre swings totalt än förra gången då jag blev ganska matt efter sprinten, men jag ökade antal reps.
Swing, 24 kg (L/R): 25/25, 20/20 (1-2 min vila mellan set)
Tot: 90 swings
Läs även andra bloggares åsikter om sprint, sprint-8, kettlebell, swing, plyometrics
Swing, 24 kg (L/R): 25/25, 20/20 (1-2 min vila mellan set)
Tot: 90 swings
Läs även andra bloggares åsikter om sprint, sprint-8, kettlebell, swing, plyometrics
Etiketter:
kettlebell,
plyometrics,
sprint,
sprint-8,
swing
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)