söndag 26 juni 2011

Tungt och persiska klubbor

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16, 2x20 kg

Kettlebell Muscle
Week 7 - Day 3 (heavy)
3 sets of (with 2x20 kg):
  • Front squat x 5
  • Double snatch x 5
  • Double press x 5
    (75 s. rest)
  • Double clean & push press x 5
  • Front squat x 5
    (75 s. rest)
Volume: 3.600 kg in 11.00 min.
Density: 327 kg/min (333, 373, 393, 339, 320, 343, 356)

Stretch

Den där är kombon var inte att leka med - front squat & snatch, och sedan press! Som tur är vilan längre men det är tungt med pressen efter konditionskrävande squat och snatch. Jag skall i ärlighetens namn säga att jag är sjukt imponerad av Joakim Bom, Henrik Landhammar, Munken och Jon på You Make Loving Fun som körde igenom hela Kettlebell Muscle utan att modifiera som jag har gjort. Förvisso blir det samma densitet men det tunga passet idag utan vila mitt i complexet kräver en mycket god kondition samt mjölksyratålighet i axlarna! Det känns som om man ligger i lä med snatchen inför Tactical Strength Challenge till hösten...

Cool film om persiskt tungt klubbsvingande och några sekvenser med push up board.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar