lördag 18 augusti 2012

Nytt upplägg

Snatch, 20 kg: 5/5 x [2]
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 24 kg (L): 25, 15, 13, 12, 10, 10, 10, 5 (60 s. rest) Tot: 100
Snatch, 24 kg (H): 25, 15, 13, 12, 10, 10, 10, 5 (60 s. rest) Tot: 100 

Nytt annorlunda upplägg som jag aldrig gjort förut, vad jag kan minnas i alla fall. Jag fokuserar ju en del på uthållighet i armen vilket ofta är flaskhals när jag kör snatchtest oberoende vikt. Jag kör nästan alltid 10/10 och sen är det bra med det. I och med att jag inte var så sugen på en SSST idag tog jag alltså vänster och höger sida var för sig och vilade en minut mellan varje set. Jag körde på så långt jag klarade (vågade - klinkersgolv) i varje set, förutom sista 5/5 som jag mest gjorde som vän av ordning. Det sög fint i underarmarna.

De flesta har nog inte undgått det senaste dygnets nyhet om att grundarna till RKC - Pavel Tsatsouline och John du Cane - går skilda vägar. Det är ju naturligtvis ingen jätteupplyftande nyhet men samtidigt är det uppenbarligen något som är nödvändigt - det är därför det sker. Alla utannonserade RKC-certifieringar kommer enligt både Pavel och John att genomföras som planerat. Efter det får vi se vad det blir för spännande fortsättning. Fram till dess är det bara att instruera, träna och köra på som vanligt!

Nån som har som mål att göra enarms-pullup?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar