tisdag 28 augusti 2012

Snatch och torkat kött

Snatch, 20 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3, 3/3
Snatch, 36 kg: 2/2, [5] x 5 (Rest 120 s.)
Stretch

Rejält sliten i kroppen från gårdagens övningar. Kändes egentligen inte så farligt under själva workshopen men i morse var jag en klubbad gris och försov mig två timmar och dagen har varit som ett dimmigt töcken. Jämn träningvärk över hela kroppen och ett och annat blåmärke.

Nåväl, på grund av detta dubblade jag vilan mellan seten men körde samma volym som sist. Det gick men oj vad slitigt. Jag hoppas det blir en bättre dag imorgon - 36 x 145 kg väntar.

Idag fick jag min laddning med beef jerky från Paleo Nordic. Köpte portionspåsar med svenskt rökt och torkat biffkött, sultanrussin, paranötter och mandlar med äpple- & ingefäramarinad. Varje förpackning innehåller totalt 70 g - 19 g proteiner, 12 g fett och 15 kolhydrater (240 kcal).

Jag tycker det här är ett perfekt mellanmål någon gång mellan sen frukost/lunch och träning. Dessutom tycker jag det är sjukt gott och åt upp första påsen på nån minut. Bra kvalité!

Frågan är om man rökte och torkade kött på stenåldern, vad tror ni?



Även om inte Vitryssland är så där jättebra på demokratiska principer - så som vi ser det i alla fall - så är de ena jäklar på militärparader....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar