tisdag 4 september 2012

Snatch och nygamla protokoll

Snatch, 20 kg: [5/5]
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [13/13] x 5 (every set in 1 minute, long rest between set) Tot: 130

Nu är det slutsnatchat med 36 kg för denna gång. För det första sliter det så förbannat på huden och för det andra börjar marken bli tung så jag måste passa mig lite så jag inte bränner ut mig. Marken känns från igår.

Det var Jon Bergqvist som tipsade mig ovan format inför förra TSC. Det går ut att man kör för fullt med ena armen i 30 sekunder och sen byter snabbt och kör fullt ut med andra, företrädesvis lika många som den första. Detta för att öva sig med en hög kadens med ett tyngre klot, det är nämligen lätt att vänja sig vid en specifik hastighet och det inte alltid så bra om man ska göra många under kort tid. Sista setet var tungt och jag höll inte riktigt tiden.

Pavels första bok var Power To The People och hör till en av de bättre. Framför allt för att den var så annorlunda, för att inte säga revolutionerande. Marklyft och press, det var allt som behövdes i princip. Har du inte läst den så gör det.

En som i alla fall har verkar läst den är Paul McIlroy som i filmen nedan failar att pressa 80 procent av sin kroppsvikt. I andra filmen lyckas han. Löjligt starkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar