tisdag 14 april 2009

Ringträning i Slottskogen


Nu är det vår och så grymt skönt att få komma ut i Slottskogen med ringarna igen!

Muscle-ups, with jumps: 3, 3, 5, 5, 5
Pull-ups: 10, 10, 10
Push-ups, wide: 20, 20, 20, 20, 20
Hanging Leg Raise: 4, 4, 4, 4
Dips: 7, 6, 5

Ganska stora framsteg med muscle-up. Senast jag var ute med ringar var 14 januari och vad jag minns hade jag dem ungefär vid öronen när jag hoppade upp för muscle-ups. Idag hade jag dem 5-8 cm ovanför huvudet. Förvisso kan jag blivit duktig på att hoppa men jag tror att alla chin- och pull-ups under vintern har givit resultat.

Lite breda armhävningar och lite benlyft gled in också. Skippar veckans ena gympass efter denna kväll med kroppsviktsövningar.

Igår blev det ett sprintpass genom genom Slottskogen, det går bara bättre och bättre.
Sprint 8: 20/90 (beskrivning)

Hej, hopp:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar