onsdag 21 januari 2009

Gym


Vaknade med tjock hals i morse. När jag börjar bli sjuk brukar jag träna bort det. Det är sällan metoden fungerar men det är inte min stil att ligga hemma om jag inte har kraftig feber. Tog därför ett besök på gymmet och körde ben. Testade bl.a front squat med stång på 60 kg vilket jag inte har gjort på flera år (pga diskbråcket). Front squat påfrestar inte lika mycket i ländryggen som vanliga squats där man har stången på ryggen och därför passar den bättre för tillfället.

Körde också ensidig bänkpress och ensidig hantelpress som är två spännande bröstövningar. Lyckades pressa tre gånger med 37 kg med hantelpressen vilket förvånade mig. Skall ta och filma dessa övningar någon dag.

3 kommentarer:

  1. Vad är ensidig bänkpress?

    SvaraRadera
  2. Vad är ensidig bänkpress?

    SvaraRadera
  3. Jag skall filma det en dag och lägga upp men man lastar bara vikter på ena sidan.

    SvaraRadera