onsdag 7 januari 2009

Push-ups


Har förhinder denna veckan att besöka gymmet så det får bli lite alternativ styrketräning.

Ställde mig därför frågan idag; hur lång tid tar det att göra 100 konventionella armhävningar?

Push-ups: 30, 10, 10, 10, 10, 8, 6, 6, 5, 5
Tid: 7.20 min

Hindu push-ups: 10, 10, 10, 10

Ärligt talat så är det väl ingen tid att skryta med men med tanke på att sällan kör vanliga armhävningar, än mindre högrepetitiva sådana, tycker jag i alla fall att de första 50 på 2 minuter blankt var helt okej. Kanske har hindu push-ups hjälp till något? Efter de första 50 repsen var ansamlingen av mjölksyra i armarna tämligen stor och därför gick det också betydligt långsammare.

Men lite kul var det.

Här har vi parkour från 30-talet, så otroligt snyggt!


6 kommentarer:

  1. Hej, David, det är Darja =) vilken sjukt underbar video från trettio talet, jag är helt överväldigad just nu! :) tack för att du la upp den!

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du blev överväldigad!

    SvaraRadera
  3. Är det månne Danne som påverkat oss gubbs att börja med armhävningar?
    På tid verkar grymt. Undrar hur jobbigt det skulle vara att göra "sitt" snatchtest i armhävningar? Typ 85/5min?
    Gillar tanken dock - 1press 1pull.

    SvaraRadera
  4. Njae.... Läser för tillfället The Naked Warrior av Pavel. Vill göra enarms.

    SvaraRadera
  5. alexander det är jävligt enkelt att överföra snatchtestet till armhävninngar skulle jag tro. en armhävning tar inte lång tid!

    SvaraRadera
  6. Tillägg. Tidsaspekten ligger ju mycket som motor i CrossFit också. Gjorde något liknande här med pull-ups:
    http://liljeros.blogspot.com/2009/01/pistoler-bland-annat.html

    SvaraRadera