onsdag 10 februari 2010

VO2-max och överjaget


VO2-max
Snatch, 20 kg: [7 reps 15 sec/rest 15 sec] x 50
Total: 350 reps, 7.000 kg; 25 min.

Hua. Idag fick jag allt ta i de sista fem minuterna, längesen jag pressade mig så. Det var oändligt skönt att avsluta och veta att jag lagt på fem minuter och 10 set sen förra veckan.

Man undrar ju lite vad det är som driver en att ensam i ett stökigt kök med en talande digital klocka pina sig till sista andetaget. På crossfitpassen kör man visserligen hårt men jag vilar desto mer, har dessutom svårt när någon säger till mig "kom igen nu!", det blir liksom motsatt verkan ofta... Men ensam i köket, då djävlar! Vad pressar en här? Alteregot? Det undermedvetna? Överjaget? Frågorna hopar sig.

Jordan Vezina (RKC) på Average To Elite förklarar Tactical Pull Up:


4 kommentarer:

  1. Haha, du vilar mer när du blir peppad?

    SvaraRadera
  2. Japp, gör nästan alltid bäst ifrån mig om jag får vara ifred! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, kul, men insiktsfullt ;)
    "50 ryck emd 20, låter väldigt jobbigt, bra kämpat!
    Du får börja köra med skygglappar och öronproppar ute på cfgbg :)
    Jag har förövrigt varit ute 4ggr på två veckor nu, stolt :)

    Sam

    SvaraRadera
  4. Tack!

    Ja, träning handlar ju även om att lära känna sig själv! ;)

    Gott jobbat, kommer snart ut också!

    SvaraRadera