måndag 24 maj 2010

Marklyft...

Deadlift:
5 x 115 kg
5 x 105 kg
[5 x 95 kg] x 10 (45 sec. rest)
Tot: 5.850 kg

Weighted tactical pull-up, 16-12-8 kg: 3, 3, 3
Tactical pull-up: [3]x5, [2]x5

När jag körde 95 kg för fyra veckor sedan kändes det tungt de sista seten men inte idag vilket talar för en höjning till 100 kg nästa vecka.

Är inte så tvärsäker på min tactical pull-ups längre. Stången jag kör på är inböjd vid bröstet och jag har fått en känsla de senaste gångerna att jag kanske inte är så bra på att nå bröstet som jag trott, speciellt inte med vikt.

Igår försökte jag med hjälp av Fredrik utröna varför jag blivit så kass på pistols. Jag är inte så stel i fotleden att det skulle hindra. Jag klarar av det utan problem med en liten motvikt eller med en tunn handduk under hälen. Det är alltså inte mycket som behövs. Jag kan inte heller sitta på huk hela vägen ned med fötterna ihop, då ramlar jag bakåt. Dock upptäckte jag idag att efter att ha stretchat hamstrings att jag plötsligt kan sitta på huk med fötterna ihop. Kan det vara så enkelt att det är mina stela i hamstrings som hindrar mig? Skall kolla upp detta lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar