lördag 22 maj 2010

Pressar och Göteborgsvarvet


Press, 16 kg:
5/5
Press, 20 kg: 5/5
Press, 24 kg: 5/5
Clean & press, 28 kg: [1/1, 2/2, 3/3, 4/4] x 5
Tot. per arm: 50 presses; 1.400 kg.

Hyfsad progression från fem 3-stegar till fem 4-stegar med bara ett par dagar emellan. :)

Nej, jag sprang inte varvet idag men jag filmade däremot. Tyckte det var kul att studera lite olika löpteknik nu när man börjat få upp intresset för det. Det smällde alltmer i asfalten i löpstegen allt eftersom de olika startgrupperna passerade förbi men det var väldigt olika från person till person. Det var intressant hur jobbigt det såg ut för vissa där varje löpsteg såg extremt ansträngt ut och vissa andra guppade upp och ner mer än andra. En hel del fick åka ambulans, det var varmt i solen idag så det var många kollapser.

Själv är jag lite tveksamt till dessa folklopp. Visst, det får upp löpning och träning på agendan men många som jag såg springa idag borde inte ens springa 2,1 kilometer i stekande sol. Vad är det för mening att springa ett lopp om man sällan eller aldrig tränar annars?

Nåväl, här kommer ett litet ihopklipp från dagens tillställning. Jag stod vid slutet, strax innan mål.


Klicka på filmen för att se hela bilden

Och lite bilder på dem som sprang snabbast:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar