lördag 29 maj 2010

Pressar, RKC och VFF


Bottom up press, 16 kg:
[1/1 x 3] x 2
Press, 24 kg: 1/1 x 3
Clean & press, 28 kg: [1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5] x 3
Tot. per arm: 45 presses; 1.260 kg.


Har haft vårröjning på landet hela dagen - klippt sly, lyft stenar, grävt potatisland och gått med trimmer. Kände mig lite halvsleten i kroppen redan när jag vaknade i morse och när jag väl kom hem hade jag egentligen ingen lust alls för pressar, tyckte hela kroppen var öm och skör. Men så efter lite leduppvärmning och bottom up pressar så kom jag plötsligt igång och det gick som på räls. Det var nära att jag körde fyra stegar men hejdade mig.

Två stegar kvar, sen 32 kg. Det blir nog lite coolt att köra stegar med 32:an, faktiskt. Har väl i och för sig svårt att tänka mig att det går lika snabbt att avverka den som 28:an.

RKC-certifieringen pågår som bäst nere i Danmark denna helg. Joakim Bom och Robert Nilsson är där för att återcertifiera sig. Anna och Jon från You make loving fun är där för första gången, och med tanke på deras resultat på bloggen blir det nog inga som helst problem för dem. Fitnessprofilen Monika Björn är också där och det verkar ju ha gått bra!

Har börjat använda FiveFingers lite mer till vardags. Det är fantastisk skönt ute i naturen men även i stan. Trek-sulan skyddar lite mer om man går mycket på hårt underlag och jag har lite ömma hälar ibland, även om det har blivit bättre det senaste året, och det blir därför ofta Trek Tex. Hinner de torka kanske de får hänga med på krogen ikväll.

På landet med VFF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar