söndag 9 maj 2010

Snatch och VFF

Snatch, 24 kg: 5/5, 10/10, 20/20, 15/15, 10/10
Double snatch, 16 kg: 8, 8
Double snatch, 20 kg: 4, 5, 6

Hade tänkt göra ett snatchtest idag men insåg redan vid 5-setet att det var fel dag. Otroligt moget av mig att inte fortsätta.

Har sagt det förut men dubbelsnatchen är nog den absolut mest explosiva övning jag känner till, hamstrings skjuter av som katapulter.

Efter passet tog jag mig en löprunda med FiveFingers, gjorde så även igår senare på eftermiddagen. Jobbar mest med att låta framfoten träffa marken under kroppen, och inte framför som medför mer tåisättning än framfotaisättning vilket i sin tur belastar vaderna mer än vad som behövs. Antagligen är det därför jag får sådan förbenad träningsvärk i vaderna, nu däremot är det inte riktigt lika illa. Försöker också undvika alltför mycket asfalt och håller mig till gräs och skog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar