onsdag 23 juni 2010

Snatchtest 12 & DIY pull-up bar

Snatch test 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10+10/10+10/10+5/5
Total: 110
Body Weight: 84 kg
Target: 120

Gott att komma över 100 utan egentliga jätteansträngningar. Känns som om 120 är inom räckhåll.

Byggde mig en pull-up stång hemma i lägenheten så jag slipper springa till gymmet varje gång.


Obehandlat stålrör 3,3 cm (3 1/3 tum)


Stavlimmad ek är kanske inte det absolut starkaste men det var det jag hade hemma så det får helt enkelt hålla. Järnrör borrat i varje ända.


Sticksågsgöra.


Utan Hiltisar stannar världen.


Vilar på dörrkarmen.

Skruv genom järnröret för att undvika vridning.

Klart. Observera att dörrkarmen till höger är lägre än den vänstra.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Stången kommer att hålla, jag hade en som släppte en gång - det kändes nästan i ett halvår i svanken.

    SvaraRadera
  2. Najs :)
    En så vill ja me ha!

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Fy f*n, det får bara inte hända! Tror det håller, det skulle vara långvarig kipping som skulle kunna knäcka laminatet men jag lär nog få vissa varningstecken först...

    @Anders: Just do it! :)

    SvaraRadera