tisdag 29 juni 2010

Marklyft, gym och militärer

Deadlift:
10x60 kg
5x100 kg
5x120 kg
5x110 kg
[5x100 kg] x 10 (45 sec. rest) 5.000 kg in 10 minutes
Total: 7.250 kg

Inte lika ansträngande som när jag körde 100 kg sist men då hade jag ju också 70 pull-ups i bagaget. Filmade, kanske klipper jag ihop nåt nån dag.

Sade upp gymkortet idag. Lite av en historisk händelse då jag varit inskrivet på ett gym sedan -94 (City Gym 94-03, Olympic/SATS 03-06 och World Class/Masthugget Fitness Club 06-10). Jag kan inte ekonomiskt försvara marklyft en gång veckan och ändå betala full månadsavgift. Det blir ungefär 2 kronor lyftet och det funkar liksom inte. Till hösten får jag lösa marklyften på annat sätt, hur vet jag inte än. Det är sextio dagars uppsägning så jag kan fortfarande gå några gånger till men det det blir nog ändå sparsamt sista tiden inför RKC II då jag måste börja fokusera ännu mer på kettlebellsträning.

Så nu är jag snart fri, fri från konventionella gym och märkliga maskiner. Ingen skugga över det gym jag varit medlem de sista åren - ett mycket fräscht och välskött gym med trevlig personal - och där man faktiskt har anammat en del funktionell träning med ringar och kettlebells.

Vi utbildade ett gäng militärer idag och det var en trevlig erfarenhet. Det märktes att de hade rört sig ordentligt under sina liv, de hade en mycket god rörlighet och tog dessutom till sig all informationen fantastiskt bra. Det var helt enkelt en väldig lättlärd grupp och riktig kul session!

En informativ film om RKC Dragon Door kettlebells:

4 kommentarer:

  1. Köp en billig stång och trä på alla dina kettlebells som vikter :)

    Du kan alltid komma förbi ut till cfgbg och köra mark sen.

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen dum idé! CFG-tanken har slagit mig! :)

    SvaraRadera
  3. CrossFit Uppsala säljer finfina grejer! Hör av dig! :)

    SvaraRadera
  4. Ja du Bear, det hade ju varit det bästa helt klart.

    Ser att i fått in lite tishor i fler färger nu också! Och hopprepet ser ju väldigt lockande ut!

    SvaraRadera