onsdag 30 juni 2010

Pressar, pistols och marklyftsfilm....

Clean & press, 16 kg: 5/5
Clean & press, 20 kg: 3/3
Clean & press, 24 kg: 1/1
Clean & press, 28 kg: 1/1, 1/1
Clean & press, 32 kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 3 (18 presses; 576 kg)
Pistol, barefoot, weighted, 8kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 3 (18 pistols/leg)

Fick stöta upp vänstern lite med bröstet i vid tredje pressen i första setet, jag tar ju lite tid att komma igång. Å andra sidan kanske jag skulle fortsätta så om inte vänstern hänger med framöver, det är ju bara högern som skall testas som tur är. Tre pressar tre gånger är i vilket fall framsteg!

Mycket instabila pistols idag igen och knäna vobblade i sidled fram och tillbaka. Blev dock bättre efter ett tag.

Klippte ihop en kort film från marklyftpasset igår. Efter några tyngre uppvärmningspass så går jag alltså ner till hundra kilo och kör 10 set med 45 sekunders vila emellan. En mycket bra workout som är inspirerad av Power To The People och som ger mycket bra resultat, helt klart.

Filmen visar de två första och de två sista seten som var lite svettiga. Formen är okej men man kan se en viss rörelse i ländryggen i toppläget vilket inte är helt hundra. Jag får antingen svanka mer i utgångsläget eller ge sjutton i att svanka i slutfasen som jag gör nu. Jag tror på det sistnämnda. Jag dansar inte när jag vilar - om nu någon trodde det - jag skakar loss och rör mig för att låta hålla igång kroppen mellan seten.



2 kommentarer:

  1. Grymt pass! Blir sugen på att testa marklyftsvarianten. Ser att du har speeden på dig. Har letat efter dom i stan men ingen tycks ta in dom. Förmodar att du har köpt hos Fredrik?

    SvaraRadera
  2. Yes, det finns några kvar tror jag: http://www.kettlebellcenter.com/se/art/fivefingers-speed.php

    SvaraRadera