onsdag 16 juni 2010

Pressar

Press, 16 kg: 3/3+3/3
Press, 20 kg: 3/3+3/3
Press, 24 kg: 3/3
Press, 28 kg: 2/2, 7/7
Press, 32 kg: 1/1, 1/1, 1/1
Push press, 32 kg: 5/5, 5/5, 5/5

Hoppade över clean idag för att testa lite hur många jag gör utan. Tror inte jag klarar 7/7 clean & press med 28:an med vänstern, varför kan man fråga sig. Meningen med cleanen är ju för att låta mjölksyran minska mellan repsen och därför torde man ju göra fler än utan. Men jag har ju lite problem med vänstern att hitta "rätt väg" i pressen och gör jag då en clean emellan så är det lätt att jag tappar fokus och pressar snett rätt som det är. Faktum är ju att jag gör lika många reps med höger och vänster utan clean till skillnad när kör med clean då vänster ligger efter höger. Tror därför att jag då och då skall göra ett gäng fristående pressar så att jag får ut maximalt.

Jag skall även lägga in en del tunga pushpressar ibland vilket lär mig att hantera tunga klot ovanför huvudet. Jag låter dem gå tillbaka till rackposition långsamt.

2 kommentarer:

  1. 7/7 på 28:an du är då en j... =)jag får börja ligga i nu

    SvaraRadera
  2. Hehe, försten till 10/10... ;)

    SvaraRadera