onsdag 2 juni 2010

Pressgenombrott och diskussion om kettlebellträning


Bottom up press, 16 kg:
[1/1 x 3] x 2
Press, 24 kg: 1/1 x 3
Clean & press, 28 kg: [1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5] x 5
Tot. per arm: 75 presses; 2.100 kg.


Ordentlig träningsvärk efter gårdagens övningar i baksida lår, mage och framförallt latsen. Hade egentligen bara tänkt göra fyra stegar men någon liten ängel viskade i mitt öra; "Kom igen nu David, du klarar fem stegar, det vet du..." och vips så var den saken biff stroganoff. Den 8:e maj började jag med 28-kilospressarna så jag är nöjd. Trettiotvå kilogram next!

En mycket intressant diskussion pågår under Träningsläras post Kettlebells, puls och energiförbrukning!
(Tillägg: Den började intressant i alla fall.)

Även Jon på You make loving fun har börjar skriva om den gångna helgen i RKC Danmark 2010 - del 1.

Viktoria på CrossFit Gothenburg skickade mig denna bild häromdan från någon gång i februari när jag var där och körde marklyft. Ansiktsuttrycket ser ju inte helt friskt ut men jag får anta att det var tungt.

Det påminner mig om att Pavel påpekade flera gånger under RKC:n förra året att jag skulle ge sjutton att se så arg ut och istället "look happy". Vid något tillfälle mitt i en snatch drog jag på mig ett ordentligt leende från öra till öra när han gick förbi och han ropade till direkt: "Nono, not the russian smile - a happy smile!". Pavel kan vara sjukt rolig ibland.


Har tyvärr inte tid att köra på CrossFit Gothenburg något nu med RKC II hägrande men jag återkommer vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar