lördag 26 juni 2010

Jerks och atletfilm

Clean & jerk, 2x16 kg: 5
Jerk, 2x20 kg: 5
Jerk, 2x24 kg: 5, 10, 10, 8, 8
Jerk, one-arm, 32 kg: 5/5
Jerk, one-arm, 36 kg: 3/3, 6/6

Lite chansning att köra dubbla jerks dagen efter tunga pressar men jag måste testa mig fram. I RKC II ingår bland annat tekniktest på dubbla jerks med 24:or så jag måste börja köra det mer. Nu har jag dessutom ytterligare ett 24-kilos RKC-klot så jag kan köra dubbelt även med dessa. Fick ta i ordentligt i sista setet med 36:an, kändes!

Tycker hela kroppen har känts smidigare och starkare sista tiden vilket kan höra ihop med den dagliga stretchingen. Undantaget var tidigare i veckan som axeln kändes sisådär men som i dagarna fungerar riktigt bra igen. Det går upp och det går ner men ändå framåt!

Håller på att fixa och dona lite med bloggen som ni kanske ser med raden av länkar under rubrikbilde. Ge mig gärna lite feedback om det är något ni inte tycker är bra eller nåt annat tips om hur det kan bli bättre!

Imponerande kroppsstyrka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar