söndag 20 juni 2010

Snatch och front squat

Hade planer på en träningsfri söndag men blev lite rastlös på eftermiddagen.

Snatch, 16 kg: 20/20
Snatch, 24 kg: 15/15, 15/15, 10/10
Front squat, 2x16: 10
Front squat, 2x20: 10
Front squat, 2x24: 6, 6, 6, 6

Fick en besvärlig mjölksyrepump i armarna med 16 kg som inte ville släppa greppet. Har hört att klättrare kan få det om de kör på för hårt direkt vilket hänger kvar under efterföljande leder. Men 16 kg...?

Det blev utgång igår och var av den anledningen lite skakig idag. Tog det därför ganska lugnt även om frontsquaten höll på att få mig att svimma. Squaten kändes dock ganska solid vilket kan bero på att jag jobbar en del med rörligheten i höften och kan squata med bättre teknik. Stretchar bland annat hamstring varje dag sedan några veckor tillbaka vilket har gett positiva resultat i ländryggen - om det nu beror på det - och försöker ofta gå ner och sätta mig i asian squat.

Har träningsvärk i mage, lats, rygg och axlar från gårdagens jerkar och pushpressar. Tunga unilaterala lyft bygger stabilitet!

400 gram entrecôte på Texas Longhorn, Linnégatan 78 i Göteborg. Bor ni i eller besöker Göteborg så måste ni äta här någon gång - bästa grillen och bästa personalen!

2 kommentarer:

  1. Du och jag på Long horn en dag :) eller vad säger du?

    SvaraRadera
  2. Tycker jag låter som en alldeles lysande idé!

    SvaraRadera