onsdag 9 juni 2010

Pressar och pistoler


Bottom up press, 16 kg:
[1/1x3] x 2
Press, 20 kg: 5/5
Press, 24 kg: 3/3
Clean & press, 28 kg: 1/1, 2/2, 3/3
Clean & press, 32 kg: [1/1, 2/2] x 3 (9 presses; 288 kg.)

Pistol barefoot, weighted, 8kg: 1/1, 1/1
Pistol, barefoot: fail
Pistol, barefoot, weighted, 8kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 2
Total: 14 pistols/leg

Hejdlöst tungt med 32:an idag, presterade sämre än sist så jag hoppade över att öka på med en stege. Det är nog inte ultimat att ha gårdagens träning med 100 pullups och en massa marklyft i bagaget. En vilodag emellan hade varit bra men jag har svårt att få ihop det, from i juli blir dock veckoschemat lite annorlunda. Jag skall dessutom sätta upp ett järnrör i hallen snart så att jag slipper vara beroende av gymmet för pullups.

Det är oerhört konstigt med pistolerna. Idag lyckades jag inte göra en enda utan motvikt ändå kunde jag sitta på huk med benen ihop utan att ramla bakåt. Benen lever tydligen sitt eget liv. Håller mig till stegar och motvikt i fortsättningen så slipper jag bli irriterad över sakernas tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar