tisdag 12 juli 2011

Pull-ups, VO2-max och extremsporter

Indian club drills: #1-5
Pull-up, to throat: [3] x 3, 15
VO2-maxSnatch, 20 kg: [8 reps 15/15] x 20
Total: 160 reps, 3.200 kg; 10:00 min
Stretch

Då var det dags med VO2-max igen, skönt at slippa ett tag faktiskt. Tidigare i våras gick det traggligt och jag rörde mig mest kring 20 set (10 minuter), någon gång 32 set. Det skulle därför bli intressant om det var någon skillnad nu efter astmamediciner och Kettlebell Muscle.

Och det var skillnad. Framför allt styrkan att hålla kadensen vilket troligen kommer av dubbelsnatchen. Det var också länge sen jag gick in i väggen under högintensiv träning och det gjorde jag inte i dag heller, det beror med all säkerhet på astmamedicinen. Rätt nöjd med passet, det kunde varit mycket värre. Det återstår om jag denna gång kan gå vidare över 20 minuter. Observera att densiteten ligger på 320 kg/min, ungefär som när jag körde Kettlebell Muscle.

Schyst film om diverse extremsporter:

Best of Ekstremsportveko 2011 from Ingrid Spildo Film on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar