tisdag 13 maj 2008

Högintensiv träning

Denna vecka råder högintensiv träning på gymmet med endast 40 sekunder vila mellan seten. Jag har dock noterat att jag har en förkärlek att lyfta tyngre och tyngre även dessa veckor och är nu nere i endast 3-4 repetitioner per set vilket alltför mycket påminner om de veckor jag kör tungt. Jag har därför from idag skärpt till mig och lättat på vikterna för att öka till 6-8 repetitioner på set.

Provade även idag att köra negativ bicepscurl med maxvikt + 10% för att sedan avsluta med fyra set 21:or med rak stång. För den som inte vet vad 21:or är kan se på filmen under.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. När du kör 40s vila mellan setten -får du gå ner mycket i vikt på övningarna då? Vore kul att följa med dig nån gång på ett högintensivt pass.
    /Markel

    SvaraRadera
  2. Lite olika muskler det där men vid tex liggande tricepspress med rakstång, ca 70% av vikt när jag kör tungt.

    SvaraRadera